Jako specjalista ds. handlu elektronicznego prawdopodobnie co tydzień analizujesz dziesiątki wskaźników, aby ocenić sukces swojej witryny. Od odwiedzin, przez wartość ruchu, po współczynnik konwersji, istnieje wiele danych, których możesz użyć, aby zrozumieć, jak działa obecna konfiguracja Twojej witryny.
Jednak często pomijanym wskaźnikiem dla witryn e-commerce jest głębokość indeksowania. Te dane mogą wiele powiedzieć o zachowaniach użytkowników, takich jak współczynnik odrzuceń i współczynnik wyjść, a także mogą wyjaśnić luki, które zauważyłeś w swoich działaniach związanych z optymalizacją wyszukiwarek.
W tym artykule przedstawimy głębokość indeksowania i jej znaczenie w e-commerce.
Następnie przeanalizujemy pięć głównych witryn handlu elektronicznego, aby pomóc Ci zrozumieć najlepsze praktyki dotyczące głębokości indeksowania Twojej witryny.
Jeśli więc chcesz poprawić wrażenia użytkownika i poprawić outsourcing programistów , czytaj dalej.
Co to jest głębokość indeksowania i dlaczego jest ważna?
Zanim przejdziemy do najlepszych praktyk, musimy najpierw zdefiniować głębokość indeksowania.
Głębokość indeksowania to liczba linków, przez które robot indeksujący musi przejść, aby dotrzeć do określonej strony w Twojej witrynie. Jest to również czasami określane jako głębokość kliknięcia, czyli liczba kliknięć, które użytkownik musi wykonać, aby dostać się na tę samą stronę.
Zobacz, jak moja agencja może zwiększyć ruch w Twojej witrynie
- SEO – odblokuj większy ruch SEO. Zobacz prawdziwe wyniki.
- Marketing treści — nasz zespół strony internetowe Wrocław tworzy epickie treści, które będą udostępniane, uzyskiwać linki i przyciągać ruch.
- Płatne media – skuteczne płatne strategie z wyraźnym zwrotem z inwestycji.
Jak to wygląda?
Pomyśl o stronie głównej jako o pozycji zero. Klikasz kategorię najwyższego poziomu w nawigacji. To jedno kliknięcie. Następnie klikasz kategorię niższego poziomu na stronie kategorii. To dwa kliknięcia od strony głównej. W końcu klikasz na stronę produktu. Oznacza to, że strony produktów są oddalone od strony głównej o trzy kliknięcia.
Dlaczego więc głębokość indeksowania jest tak ważna?
Myśląc o głębokości indeksowania lub głębokości kliknięć, musisz pomyśleć o doświadczeniu użytkownika i indeksowaniu treści.
Jeśli chodzi o user experience, im więcej kliknięć ze strony głównej do ważnej strony w serwisie (np. strony produktu), tym gorsze doświadczenie dla użytkownika.
Wiele wymaganych kliknięć prawdopodobnie wskazuje, że architektura witryny jest nielogiczna i źle zaprojektowana. Jeśli użytkownicy spędzają dużo czasu na klikaniu, mogą być zdezorientowani lub sfrustrowani. Im więcej kliknięć, tym większe prawdopodobieństwo, że się rozproszą.
Wszystko to oznacza, że mniejsza głębokość kliknięcia jest ważna dla utrzymania użytkownika.
Głębokość indeksowania jest jednak ważna nie tylko dla rzeczywistych użytkowników. Ważne jest również zmniejszenie głębokości indeksowania, aby więcej treści było indeksowanych przez wyszukiwarki .
Wyszukiwarki indeksują Twoją witrynę za pomocą robotów indeksujących. Wbrew temu, co myślisz, nie wszystkie adresy URL Twojej witryny są indeksowane. To po prostu sprowadza się do kwestii przepustowości.
Możesz zwiększyć odsetek indeksowanej witryny, usuwając stare strony i zmniejszając średnią głębokość indeksowania. Im mniej adresów URL do uwzględnienia i im mniejsza głębokość indeksowania, tym więcej ważnych treści można zaindeksować.
Im więcej treści zindeksowanych przez Google, tym więcej treści pojawi się na stronach wyników wyszukiwania (SERP). Więc to naprawdę wygrana-wygrana.
Głębia indeksowania od 5 gigantów handlu elektronicznego
Jeśli zajmujesz się e-commerce przez dłuższy czas, wiesz, że najlepsze praktyki często wywodzą się od czołowych nazwisk w branży. Co więc robią największe i najbardziej dochodowe strony internetowe?
Aby odpowiedzieć na to pytanie, przeanalizowaliśmy średnią głębokość indeksowania pięciu gigantów handlu elektronicznego:
- Nike
- Patagonii
- REI
- atleta
- Orle gniazdo
W szczególności wykorzystaliśmy Screaming Frog, aby znaleźć i przeanalizować głębokość indeksowania w odniesieniu do stron kategorii i stron produktów. Agencja marketingowa Wrocław pomaga „rozpowszechnić” popularność firm w internecie.
Co znaleźliśmy?
Nike: usprawniona nawigacja
Analizując głębokość indeksowania, musisz mieć pojęcie o strukturze witryny. Czyli jakie są najważniejsze strony i jak się do nich dostać?
W przypadku Nike najważniejsze „ważne” adresy URL to „/w/” i „/t/”. Strony zawierające „/w/” to strony kategorii. To tam mieszka większość produktów. Strony zawierające „/t/” to strony produktów. Są to strony z pojedynczymi artykułami, na których można dodawać produkty do koszyka.
Początkowy adres URL to strona główna. Dotyczy to zarówno firmy Nike, jak i pozostałych czterech witryn e-commerce, które analizujemy. Głębokość indeksowania powie nam zatem, jak daleko od strony głównej znajdują się te strony o wysokim priorytecie.
Jaka jest średnia?
Ponad połowa adresów URL (dokładnie 53,6%) jest oddalona od strony głównej o maksymalnie dwa kliknięcia. To jest idealne. Większość pozostałych adresów URL (40,92%) jest oddalona o trzy kliknięcia. Oznacza to, że prawie 95% adresów URL witryn jest oddalonych od strony głównej o maksymalnie trzy kliknięcia.
Patagonia: szerokość kategorii
Patagonia ma dużą liczbę stron kategorii i stron produktów. Chociaż może to być problematyczne z innych powodów (czas ładowania strony, kanibalizacja produktu itp.), niekoniecznie jest to problematyczne ze względu na głębokość indeksowania. Oznacza to, że większość tych stron znajduje się w rozsądnej odległości (tj. trzech kliknięć lub mniej) od strony głównej.
W Patagonii strony kategorii są oznaczone adresami URL zawierającymi „/shop/”, a strony produktów są oznaczone adresami URL zawierającymi „/product/”. Znaczna liczba stron Patagonii (36,58%) znajdowała się o trzy kliknięcia od strony głównej. Była niewielka kwota – dokładnie 1,95% – która znajdowała się zaledwie dwa kliknięcia od strony głównej.